Nieuwe huisstijl voor Stad Damme

In het nieuwe logo zie je ook een kruis, wat staat voor een kruispunt van kanalen, van bomenrijen en een kruispunt van heden en verleden. © PDV
Redactie KW

Het nieuwe logo van Damme refereert naar ‘de tijd’ en ‘ontplooien’ en stelt ‘ontmoeten’ en ‘ontdekken’ centraal. “Damme geeft tijd” is de bottom line.

Het vertrouwde wapenschild met de Damse hond wordt niet volledig naar de prullenmand verwezen, maar bij de officiële communicatie wordt voortaan gebruik gemaakt van een eigentijds logo dat de troeven en kernwaarden van de Stad Damme centraal stelt. “We zien in het logo een gestileerde versie van een zandloper, omdat we in Damme sterk bezig zijn met het begrip ‘tijd'”, legt burgemeester Joachim Coens uit. “Damme staat voor rust, de tijd nemen om te ontplooien, ontmoeten en ontdekken. Die drie begrippen zijn heel belangrijk voor ons.”

“In het nieuwe logo zie je ook een kruis, wat staat voor een kruispunt van kanalen, van bomenrijen en een kruispunt van heden en verleden”, vervolgt hij. “Het blauw staat voor het belang van de kanalen, terwijl het groen refereert naar de natuur.”

De Stad Damme investeerde zo’n 17.000 euro in de uitwerking van de nieuwe huisstijl. In de eerste plaats komt er nieuwe bevlagging bij de openbare gebouwen. Stelselmatig worden ook het briefpapier, de brochures en affiches aangepast aan deze nieuwe look. Er wordt ook gedacht aan een ‘pin’, zodat de Dammenaar de trots over zijn stad ten volle kan uitdragen.

(PDV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier