Lo-Reninge lanceert eigen app

© KVCL
Redactie KW

Met dit mobiele communicatieplatform, dat werd ontwikkeld in samenwerking met de firma Mobicage uit Lochristie, wil het stadsbestuur nog dichter bij de inwoners staan.

“De Lo-Reninge-app biedt heel wat mogelijkheden”, zegt schepen van Informatie Lena Merlevede (Dynamisch). “Zo kunnen de gebruikers via de meldingskaart gemakkelijk sluikstorten, een verzakt trottoir of een put in het wegdek melden door een foto te nemen, de locatie te bepalen en alle gegevens door te sturen van het stadsbestuur. Via de app ontvangen de inwoners ook nieuws over Lo-Reninge, vinden ze alle activiteiten terug die in de gemeente plaatsvinden en kunnen ze de afvalkalender raadplegen. Zo blijven ze op de hoogte van het reilen en zeilen binnen Lo-Reninge.”

“Met de app staan de burgemeester en schepenen nog dichter bij de burger en kunnen ze de inwoners nog sneller informeren”, aldus nog schepen Merlevede. “Ook de burgers kunnen via de Lo-Reninge-app sneller in contact komen met het stadsbestuur.” Op de app zit ook een knop waarmee de gebruikers rechtstreeks vragen kunnen stellen aan het stadsbestuur. Ook handelaars, zorgbedrijven en verenigingen van Lo-Reninge kunnen gratis aanwezig zijn op de Lo-Reninge-app door zich te registreren via deze website.

(KVCL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier