Kortrijkzanen blazen iconisch 49R-jeansmerk nieuw leven in

16/06/17 om 11:04 - Bijgewerkt om 14:36

Hippe tieners waren Pieter Vandenbogaerde (47) en Frederic Sierens (46) uit Kortrijk toen het jeansmerk 49R stopte. Oud genoeg om er eentje te hebben: "Een fortyniner was toen écht een hebbeding om in je kast te hebben. Je hoorde erbij als je er eentje had, wel een duurder exemplaar. Het was een jeans die je pas kreeg van moeder en vader om aan te doen op je plechtige communie", vertellen de heren. Ze bliezen het merk 33 jaar later nieuw leven in.

Het was Pieter die eerder bij toeval op het merk botste: "Een vriend van me was jarig op Facebook en ik zoek altijd iets origineel om te posten. Hij werd 49 jaar en zo kwam ik bij een oud logo van het 49R-merk. Ik ben zelf grafisch ontwerper en ben wel bezig met merken en patenten. Ik vroeg me af wat er met de merknaam gebeurde. Toen zag ik dat die vrijkwam in 2014 en heb ik de kans gegrepen."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!