‘Kortrijkse Stadhuis op afspraak’ wil klant minder lang laten wachten

Koen Byttebier, Schepen van Burgerzaken en Administratieve Vereenvoudiging mocht Hannelore Vermeersch uit Heule in de bloemetjes zetten tijdens een huisbezoek. Ze maakte als eerste via haar iPhone een afspraak voor het stadhuis. © (Foto ICK)
Redactie KW

De mensen met een afspraak voor het stadhuis, zullen voorrang krijgen op de mensen die geen afspraak gemaakt hebben

Op donderdag 29 september kreeg Hannelore Vermeersch (36) uit Heule tijdens een huisbezoek een mooie bos bloemen overhandigd door Koen Byttebier, Schepen van Burgerzaken en Administratieve Vereenvoudiging. De reden van de attentie was het feit dat Hannelore als eerste een afspraak maakte voor het stadhuis.

Hannelore Vermeersch : “Ik ben recent verhuisd van Gullegem naar Heule. Via mijn iPhone heb ik een afspraak geregeld op het stadhuis om de wijziging van domicilie aan te geven. De kids-ID van mijn twee dochters Féline (10) en Juliette (8) moet ook aangepast worden. De invoer om de afspraak vast te leggen verliep heel vlot. Ik werk als operatieverpleegkundige in AZ Groeninge en als alleenstaande mama vind ik het een handig systeem. Het zorgt voor minder frustratie en achteraf krijg je ook een bevestiging van de afspraak via e-mail.”

De bedoeling van het stadhuis op afspraak is om de klant minder lang te laten wachten. Koen Byttebier : “Het voordeel van het systeem is dat je perfect weet wat je allemaal van documenten moet meebrengen. Voor de maand oktober hebben we nu 775 afspraken. De mensen met een afspraak voor het stadhuis zullen voorrang krijgen op de mensen die geen afspraak gemaakt hebben. Iedereen zal geholpen worden, we sturen niemand naar huis. Met het systeem willen we de wachttijden beperken. De betrachting is om de klanten nooit langer dan twee minuten te laten wachten.”

Vanaf maandag 3 oktober heet de stad alle inwoners van Kortrijk welkom in het stadhuis op afspraak.

(ICK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier