Koppel uit Waregem betaalt 20 jaar huur... voor ingeleverde telefoon

28/06/16 om 20:10 - Bijgewerkt om 20:32

De fout werd pas recent ontdekt, omdat er al die jaren daarvoor van werd uitgegaan dat de code op de factuur sloeg op een speciale kost.

Koppel uit Waregem betaalt 20 jaar huur... voor ingeleverde telefoon

Twintig jaar lang, aanvankelijk zelfs nog in Belgische frank dus, betaalde het koppel elke maand 2,40 euro voor de huur van een telefoon. Op de factuur stond bij dat bedrag 'Telefoon U77 schijf' vermeld, maar de klanten gingen er van uit dat dat bedrag een of andere speciale kost was. Toen de zoon deze huizes de term eens googlede, bleek de 'U77' een bij veel mensen bekend type telefoontoestel te zijn. "Een prehistorische telefoon", aldus de zoon. Een telefoon die ook al 20 jaar geleden was afgegeven bovendien.

De man nam contact op met de klantendienst van Proximus (indertijd Belgacom) en legde het probleem uit, maar daar kreeg hij aanvankelijk geen gehoor. Het koppel werd gevraagd om een 'bewijs van aflevering' teneinde (een deel van) het geld te kunnen terugbetalen. Dat document konden de mensen niet meteen voorleggen, op zich niet verwonderlijk 20 jaar na datum. Daarna stelde de operator de man voor om een klacht neer leggen via de website, waarna maximaal de kosten van één jaar teruggevorderd zouden kunnen worden. En dus niet de ongeveer 600 euro die het koppel doorheen die jaren betaalde.

De zoon was verbolgen en hoopte op een beter voorstel... en dat kwam er ook. Donderdag nam de klantendienst van Proximus opnieuw contact op en werd gemeld dat het volledige betaalde bedrag zou terugbetaald worden. Een reactie waarmee de klanten uiteraard tevreden zijn.

(FV)

Meer nieuws uit

Lees meer over: