Foto’s te koop voor het goede doel in Marke

Redactie KW

In het kader van hun vijfjarig bestaan lanceren Thomas Desmet en Sabrina Janssens van de Vuurwinkel een actie voor De Warmste Week van Studio Brussel.

Ze veilen foto’s van festivals en film- en theatermomenten waarvan zij de special effects verzorgden. De opbrengst gaat naar Candle in the Dark. “Ter gelegenheid van ons vijfjarig bestaan wilden we iets speciaals doen”, stelt Sabrina Janssens. “Onlangs openden we traditiegetrouw de Vuurwinkel en maken we twee weken lang van onze leefruimte een winkel.”

Thomas en Sabrina zijn beiden bezorgd om het gebruik van vuurwerk. “Veel mensen gaan er niet verantwoord mee om en vanuit onze professionele context leggen we aan onze klanten uit hoe het moet. We weten ook wanneer onze klanten het vuurwerk zullen gebruiken en zij krijgen met kerst of oudejaar ook een mail met tips hoe ze op een veilige manier vuurwerk moeten gebruiken en hoe voorzorgsmaatregelen kunnen genomen worden naar de buurt en naar dieren toe. Zo schiet je best niet in de richting van zonnepanelen of waar auto’s geparkeerd staan.”

Fotograaf van Regi

Thomas en Sabrina lanceerden ook een fotoveiling voor Music For Life. Vijf fotografen bezorgden de Vuurwinkel daarvoor acht verrassende beelden van festivals, film- en theatermomenten waarvan zij de special effects verzorgden. Thomas verzorgt ook de special effects voor films en festivals. “Binnenkort werken we mee aan de film ‘Dode Hoek’ met onder meer Jan Decleir en Peter Van Den Begin. Daar zorgen we voor de kogels en de explosies.”

Twee van de fotografen die werken leverden, komen uit het Kortrijkse. Het zijn Sabine Deknudt en Joost Demuynck. Ook de vaste fotograaf van Regi gaf toestemming om een van zijn foto’s te veilen. “Er zijn onder meer foto’s van Hype-O-Dream in Waregem, waar we de special effects deden, The Deen Festival, waar we de vlammen en het vuurwerk deden, We Can Dance in Brugge, het feest aan de Kortrijkse Broeltorens met de opening van de Paasfoor en foto’s van dagvuurwerk. Er zijn acht foto’s van op acht verschillende plaatsen. We veilen de foto’s voor het goede doel en kozen voor Candle in the Dark, een organisatie die zich inzet voor onderzoek naar degeneratieve oogaandoeningen. In onze job kunnen we ons moeilijk voorstellen wat het is om de prachtige dingen die wij maken langzaamaan niet meer te kunnen zien.”

(EDB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier