Brugge gaat eigen buurtwinkels promoten via nieuw online platform

Redactie KW

Het Brugse stadsbestuur lanceert dan ook een oproep aan de handelaars om mee te denken over een imagoversterkende campagne.

De Brugse schepen van Lokale Economie en Facilitair Beheer Hilde Decleer (CD&V) kondigde dit aan in de marge van de opening van een fototentoonstelling in het Volkskundemuseum. Op die expo zijn 80 zwart-wit portretten te zien van plaatselijke buurtwinkeliers.

Verhalen over buurtwinkels

“Nu al willen we handelaars van een buurtwinkel uitnodigen om mee na te denken of ideeën in te dienen voor deze campagne”, zegt Hilde Decleer. “Zelf hebben we al enkele ideeën. Zo willen we een interactieve website met kaartmateriaal laten bouwen, waar je verhalen van buurtwinkels kan posten en lezen. Op die site zouden buurtwinkels ook zichzelf en hun specialiteit kunnen voorstellen. Bedoeling is om hier een publieksactie aan te koppelen. Daarnaast willen we met Pasen alle handelaars uitnodigen om aan een etalagewedstrijd deel te nemen.”

Handelaars van een buurtwinkel die zelf ideeën willen indienen, kunnen hun voorstellen mailen naar economie@brugge.be. Ze kunnen ook bellen naar de dienst Lokale Economie (050 47 54 40) die je vindt in het Huis van de Bruggeling aan het station.

(svv)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier