Bredene pakt uit met nieuw logo en huisstijl

Redactie KW

Het bestuur van Bredene is in december gestart met een complete vernieuwing van hun toeristische huisstijl en hebben dat doorgetrokken naar hun volledige organisatie.

Deze vernieuwde stijl ontlokt wellicht bij velen de opmerking ‘waarom is dat nu nodig?’ Maar het bestuur geeft te kennen dat er op hun huisstijl en logo al een aantal jaar behoorlijk wat sleet zat.

“Toen we meer dan 10 jaar geleden als één van de eerste gemeenten met een eigen huisstijl startten, wisten we uiteraard niet wat we nu weten. De enorme groei van de technologische mogelijkheden, de grafische wereld, het gebruik van digitale communicatie: het is niet meer te vergelijken met toen. De slijtage op onze (voormalige) huisstijl en logo is dan ook niet meer dan normaal. De nieuwe stijl is dus eigenlijk een grondige revisie, noem het een upgrade, van wat we tot nu hadden. En wat meer is: we hebben ondertussen ook de mensen en het materiaal in huis om heel wat zélf en dus op een betaalbare en verantwoorde manier te ontwikkelen”, zegt een trotse burgemeester Steve Vandenberghe. (JCB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier