Blankenberge pakt uit met eigen Hollywoodsign

We zien van links naar rechts schepenen Patrick De Klerck, Björn Prasse en Daphné Dumery, kunstenares Kaat Van der Marliere, burgemeester Ivan De Clerck, schepen Katrien Van Ryssel en schepen Philip Konings. © foto WK
Redactie KW

Zaterdagavond is op het vernieuwde Leopold III-plein in Blankenberge de fameuze nieuwe eyecatcher onthuld: ‘Blankenberge’ in Hollywoodstijl.

Het imposante kunstwerk van Kaat Van der Marliere meet 27 meter lang en 2,5 meter hoog. De letters kunnen ‘s avonds sfeervol verlicht worden en tevens als zitmeubel dienen. Ze zijn ontworpen door de Nederlandse firma die ook het rood-witte ‘I Amsterdam’-logo ontwikkelde. Het letterlogo zal ongetwijfeld een even populaire selfie-spot worden voor de toeristen die straks in Blankenberge van de trein stappen.

Het stationsplein zelf, met de vernieuwde Lijnwinkel, kreeg een make-over in vier tinten grijs, en zal het hele jaar door gebruikt worden als evenementensite. Tot slot werden bij het inhuldigingsmoment ook nog de nieuwe hotels Mercure en Ibis Budget bezocht in het station. “Dit plein is de welkomsthal van onze stad, de stationsomgeving is de kroon op de geslaagde reconversie van ons stadscentrum. Ze staat ook symbool voor de transformatie van het knusse badplaatsje naar een bruisende en open place to be“, speechte burgemeester Ivan De Clerck bij de opening van het nieuwe evenementenplein. De aanwezigen werden daar achteraf nog getrakteerd op een feestje met Buscemi en Squadra Bossa.

(WK-foto WK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier