Blankenberge pakt groots uit met nieuwe merkidentiteit

Redactie KW

Blankenberge heeft een nieuwe huisstijl en dat blijft niet onopgemerkt: tijdens de persvoorstelling, die aan elkaar gepraat werd door Erika Van Tielen, werd aan het stadhuis een groot spandoek uitgerold met daarop het stijlvolle nieuwe logo.

“De zwart-witte strepen zijn dé kleuren van Blankenberge: ze leggen de link naar het maritieme, en komen terug in zowel het wapenschild als in de iconische Blankenbergse badkarren. Een knipoog naar vroeger maar tegelijkertijd eigentijds en tijdloos. Daarnaast wil Blankenberge een geliefde stad zijn: ons wapenschild werd getransformeerd tot een herkenbaar icoon dat de hartslag van onze stad verbeeldt”, aldus burgemeester Ivan De Clerck (Open VLD).

De nieuwe huisstijl moet Blankenberge als merk nog meer verkopen. Bij het Infopunt Toerisme zijn nu al gadgets met het nieuwe stadslogo verkrijgbaar: van balpennen en postkaartjes tot draagtassen en strandhanddoeken. “Met zijn rijke belle epoque- verleden straalt onze stad authenticiteit uit, maar terzelfdertijd is Blankenberge volop in beweging. Er werd de voorbije jaren enorm geïnvesteerd in het openbaar patrimonium van de stad, en in de nabije toekomst staan er nog heel wat ambitieuze projecten op til. Er waait kortom een nieuwe wind door Blankenberge, dus was het ook tijd voor een nieuwe merkidentiteit die meteen krachtig toont wie we écht zijn.”

“Want in het verleden hebben we te weinig gefocust op de vele troeven die onze stad te bieden heeft: de mix van natuur, zee en strand, het gevarieerde shopping- en culinaire aanbod, een uitgebreide evenementenkalender en een scala aan all-weather attracties maken van Blankenberge een bruisende toeristische trekpleister”, aldus nog burgemeester Ivan De Clerck.

Met wervend beeldmateriaal willen we toeristen echt goesting doen krijgen in onze stad

In navolging van de nieuwe huisstijl, krijgt ook het onlinegebeuren een meer eigentijds gezicht. De officiële stadswebsite blankenberge.be, met alle dienstverlening voor inwoners en tweede verblijvers, zal pas in maart operationeel zijn, maar dinsdag werd wel al het toeristische luik visit-blankenberge.be gelanceerd. De stad trekt daarmee volop de kaart van de sociale media. “Toerisme Blankenberge was op Instagram en Facebook al langer actief, maar vanaf nu komt daar ook de stadspagina bij. Met wervend beeldmateriaal willen we toeristen echt goesting doen krijgen in onze stad en we gaan de troeven van Blankenberge ook in de kijker zetten door de foto’s van bezoekers en inwoners te delen op onze feed en profielen. Iedereen kan dus ambassadeur van onze stad worden en zelf meebouwen aan onze website: post jouw Blankenbergse verhalen met de hashtags #Blankenberge, #visitblankenberge en #PlaceToB. Want Blankenberge is hip, trendy en happening”, besluit schepen voor ICT Björn Prasse (Open VLD).

Tot slot steekt ook het nieuwe stadsmagazine in een nieuw kleedje: Info Blankenberge heet nu HALLO Blankenberge en zal voortaan vijf keer in plaats van vier keer per jaar verschijnen. Met minder tekst en meer beeldmateriaal, wordt het huisblad van Blankenberge luchtiger dan vroeger.

(WK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier