Regionale zenders Focus & WTV en Think-Pink lanceren eigen elektrische fiets

Redactie KW

De regionale televisiezenders Focus & WTV en Think-Pink, de nationale borstkankercampagne, lanceren samen een eigen elektrische fiets.

De actie is een onderdeel van de beweegcampagne. “Onvoldoende bewegen is immers de belangrijkste risicofactor bij borstkanker en een elektrische fiets is een prima oplossing voor heel wat medioren en senioren om in beweging te blijven. Ondanks kleine kwaaltjes of een noodzakelijk herstel van een operatie of behandeling” zegt Heidi Vansevenant, voorzitter van Think-Pink.

Betaalbaar

Focus & WTV ondersteunt de verkoop van de elektrische fiets. “Deze is bewust betaalbaar gehouden en vooral bijzonder gebruiksvriendelijk. Het is immers de bedoeling om zo veel mogelijk van mensen van deze interessante aanbieding te laten genieten. Bovendien gaat de opbrengst van deze verkoop nog eens naar Think-Pink. Borstkanker heeft een bijzondere impact in onze maatschappij. Als mediabedrijf willen we dan ook onze verantwoordelijkheid opnemen en actie ondernemen” aldus Jürgen Boone, marketing manager van Focus & WTV.

Martine Jonckheere

Tv-figuur Martine Jonckheere (Marie-Rose uit Familie) is het gezicht van deze campagne. “Als borstkankerpatiënte heb ik zelf kunnen ervaren dat je na je behandeling tijd nodig hebt om weer op kracht te komen. Een elektrische fiets is dan een prachtig alternatief om te kunnen blijven fietsen en onder de mensen te komen. Dankzij een elektrische fiets blijf je in beweging. Er is toch niets zaliger dan een fietstochtje met een terrasje, samen met je partner of onder vrienden. Zelfs als er wat wind staat, het heuvelachtig is of ik heb even een moeilijker dag. Dankzij mijn elektrische fiets kan ik blijven fietsen. En als ik thuis kom, stop ik die gewoon in het stopcontact in de garage. Klaar voor de volgende tocht. Makkelijk in gebruik en steeds paraat om mij te helpen”.

Meer info op

www.think-pink.be/fiets

(BS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier