Record aantal gegronde klachten bij ombudsman

28/04/09 om 17:31 - Bijgewerkt om 17:31

Bron: Kw

De ombudsdienst bij het Brugse stadsbestuur heeft in 2008 een recordaantal klachten gegrond verklaard. De dienst werd 1.563 keer gecontacteerd. Voor 250 contacten werd een officieel klachtdossier geopend. Driekwart van de dossiers had betrekking op de stadsdiensten. De overige betroffen het OCMW, de lokale politie en de intercommunales waar het Brugse stadsbestuur is bij aangesloten.

In 2007 werden 39 klachten gegrond verklaard ten voordele van de burger. In 2008 steeg dit aantal tot 52. "Gegrond betekent dat de klacht ernstige en vaak structurele tekortkomingen in de dienstverlening inhoudt", ...

Verder lezen?

Abonneer u nu op KW. Het biedt tal van voordelen:
  • Digitale toegang tot KW van deze week
  • Onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW
  • Toegang tot het KW archief

Kies hier uw abonnement op maat:

Proef

E-krant + KW.be
1 maand GRATIS

Activeer nu »

Comfort Abonnement

Krant + E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Digitaal Abonnement

E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Gelieve een geldig e-mailadres mee te geven
Er is een fout opgetreden