Kapper meet Kortrijkse lijsttrekkers nieuw kapsel aan

Redactie KW

Na zondag zien enkele verkiezingsaffiches van Kortrijkse politici er compleet anders uit. Onder meer Philippe De Coene (sp.a), Vincent Van Quickenborne (open VLD) en Stefaan De Clerck (CD&V) werden onder handen genomen.

De eerste ziet er uit als een punker, de tweede heeft een nektapijt en de derde solliciteert nadrukkelijk als Elvis look-a-like. De ludieke stunt komt van kapperszaak Coiffure Unique uit Bissegem. “In oktober vieren we met onze zaak onze 20ste verjaardag en omdat we niet wilden weggedrumd worden in alle verkiezingsnieuws, dachten we: waarom niet de twee combineren? Zo kwamen we samen met reclamebureau Hannibal uit Roeselare op het idee om enkele Kortrijkse politici van een nieuw kapsel te voorzien. Een ludiek kapsel weliswaar. Het moest grappig blijven en het moest de aandacht trekken. Dat lijkt wel aardig gelukt, gezien de vele reacties op Facebook en Twitter.”zegt zaakvoerder Philippe Deplaecie.

Creativiteit

Om het toch ietwat legaal te houden, werd de actie vooraf met de politici doorgesproken. Het resultaat kregen ze op voorhand wel niet te zien. “Er wordt opvallend weinig gedaan met verkiezingsaffiches om reclame mee te maken. Nochtans een unieke gelegenheid één keer in de zes jaar. Als de afspraken duidelijk zijn, kan je hiermee creatief uit de hoek komen. En dat typeert ons ook als kapperszaak. Dat wilden we zeker met deze campagne laten zien.”, zegt Philip.

(A.D.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier