CD&V en Turbo gaan in Kortrijk als CD&V 4.0 naar kiezer

De vrouwelijke kandidaten voor CD&V 4.0. © KDS
Redactie KW

CD&V Kortrijk en Turbo Kortrijk hebben hun naam voor de verkiezingen bekendgemaakt: CD&V 4.0.

CD&V-voorzitter Jean de Bethune onderstreept het belang van de 4.0: “We zijn overtuigd van de mogelijkheden van de technologie. Applicaties en netwerken verbinden mensen technisch en digitaal met elkaar. Maar toch groeit de eenzaamheid. Voor CD&V 4.0 draait de samenleving om mensen. Zij staan centraal, zij kunnen verantwoordelijkheid opnemen. Vandaar onze baseline: Jij bent mee aan zet.”

Buurtraad en gezin

CD&V 4.0 schoof ook vier krachtlijnen naar voor. Lijsttrekker Hannelore Vanhoenacker: “Eén: De buurt moet de motor zijn voor het stedelijk beleid. Elke buurt moet een eigen buurtraad hebben die budget krijgt. Twee: We streven naar een sterke lokale economie met een echte stem voor de ondernemer en werknemer.”

“Ten derde willen we het gezin in al zijn nieuwe vormen versterkt worden. We denken aan buitenschoolse opvang, huiswerkbegeleiding… Tot slot moet er een evenwicht komen in groene en grijze infrastructuur. Tussen groen en beton.” (AXV)