Pendelaars klagen gebrekkige service aan van de NMBS op de lijn De Panne – Brussel

Redactie KW

De pendelaars (spoorlijn 73 De Panne-Landen) zijn de “gebrekkige service” van de NMBS beu. “Kotsbeu zijn we het. Sinds de invoering van de nieuwe regeling gaat het van kwaad naar erger : verminderde samenstelling, gebrekkige communicatie, weinig stiptheid.”

De vernieuwde treinregeling, die in december verleden jaar werd ingevoerd, stuit op heel wat onbegrip bij pendelaars van de drukke spoorlijn 73, die De Panne met Leuven en Landen verbindt. “Het loopt de jongste weken de spuigaten uit. Dit kan zo niet langer. Er moeten maatregelen worden genomen, zodat we een basisdienstverlening hebben”, zegt Claudine Wittevrongel.

Verminderde samenstelling

Nog maar vorige week startte Liesbeth Van Hulle uit de Beernegemstraat een petitie op, die intussen al meer dan 500 sympathisanten telt. Handtekeningen werden verzameld op de trein, in stations en op perrons. “Heel regelmatig – bijna dagelijks – rijdt deze trein ‘s morgens in een verminderde samenstelling”, duidt Claudine Wittevrongel.

Petitie naar overheden

Op de petitie staan op vandaag al meer dan 500 handtekeningen. “Deze petitie wordt bezorgd aan de overheden die verantwoordelijk zijn voor vervoer en mobiliteit : de ombudsdienst van de NMBS, de bevoegde ministeries en staatssecretariaten,… We hebben ook een onderhoud gevraagd met Els De Rammelaere, schepen van mobiliteit in Tielt en federaal volksvertegenwoordiger (N-VA). Zij kan haar contacten aanspreken.”(LVA)

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (editie De Weekbode Tielt) van 30 januari 2009.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier