Patiënt zwaar verbrand na brand in ziekenhuis Veurne

10/11/11 om 00:19 - Bijgewerkt om 00:19

Bron: Kw

-UPDATE -De brand in het Sint-Augustinusziekenhuis in Veurne van woensdagavond is ontstaan nadat de patiënt een sigaret rookte. Dat blijkt uit de eerste conclusies van de branddeskundige, meldt het parket van Veurne. De patiënt, een 59-jarige man, was woensdag nog maar pas geopereerd. Vermoedelijk stak hij in verwarde toestand na de narcose een sigaret op. De matras vatte daarop vuur en de patiënt liep tweede- en derdegraads brandwonden op. Het slachtoffer werd naar een brandwondencentrum overgebracht. Zijn toestand is volgens het parket intussen gestabiliseerd.

De brand ontstond gisteravond op een kamer van het AZ Sint-Augustinus Veurne, op het einde van de gang waar vooral patiënten na een chirurgische ingreep verpleegd worden. E...

Verder lezen?

Abonneer u nu op KW. Het biedt tal van voordelen:
  • Digitale toegang tot KW van deze week
  • Onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW
  • Toegang tot het KW archief

Kies hier uw abonnement op maat:

Proef

E-krant + KW.be
1 maand GRATIS

Activeer nu »

Comfort Abonnement

Krant + E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Digitaal Abonnement

E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Gelieve een geldig e-mailadres mee te geven
Er is een fout opgetreden