Gasfles zorgt voor keukenbrand in Bissegem

22/03/18 om 17:04 - Bijgewerkt om 17:03

Donderdagmiddag ontstond er brand in een woning in de Rijmsnoerstraat in Bissegem.

Gasfles zorgt voor keukenbrand in Bissegem

Rond kwart voor één kreeg de brandweer een oproep binnen van een buurman die een enorme rookontwikkeling zag rond het huis. De bewoonster is de weduwe van voormalig brandweerman Freddy Vanhee.

De brand ontstond vermoedelijk door een lekkende gasfles achteraan in het huis en sloeg over naar de veranda. De hitte was heel hevig want het dubbel glas in de voorruit van het huis barstte zelfs. Er was een hevige rookontwikkeling, vooral achteraan het gebouw. De brandweer kreeg het vuur tamelijk snel onder controle en was ongeveer drie uur ter plaatse.

Gelukkig was er op het moment van de brand niemand in huis. De bewoonster, die even later thuis kwam en haar dochter die ook in de straat woont, werden in shock naar het ziekenhuis overgebracht.

(EDB)

Meer nieuws uit

Lees meer over:

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!