Brand in hoogspanningscabine in de Hotelschool van Koksijde zet gebouw onder rook

25/11/17 om 10:17 - Bijgewerkt om 10:16

De brandweer van Koksijde en Oostduinkerke kreeg zaterdagmorgen, even na middernacht, een oproep voor een brand in de hotelschool van Koksijde.

Brand in hoogspanningscabine in de Hotelschool van Koksijde zet gebouw onder rook

In het moedergebouw van de hotelschool 'De Mijn' langs de Massartstraat, was in de garage een zware brand ontstaan in een hoogspanningscabine. De doordringende rook zette alle gangen tot en met de vierde verdieping in rook. Gelukkig sloegen de branddeuren op tijd dicht zodanig dat de grootste concentratie rook zich in de gangen van het gebouw ophield. Ook in het restaurant van 'De Mijn' en de aanpalende ontspanningsruimte voor de leerlingen was rook binnen gedrongen.

De hoogspanningscabine voorziet ook stroom in enkele aanpalende straten, ook enkele verkeerslichten vielen door de brand uit. De brandweer moest het gebouw volledig ventileren. De nutsmaatschappij Eandis kwam onmiddellijk ter plaatse om de schade op te meten en de noodherstellingen uit te voeren. Omdat het weekend was waren er geen leerlingen op de kamers in het gebouw aanwezig. Indien de brand zich had voorgedaan gedurende de normale lesweek zou iedereen het gebouw hebben moeten verlaten. (JTV)

Meer nieuws uit

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!