Bewoonster bevangen door rook bij woningbrand in Moen

30/11/17 om 21:19 - Bijgewerkt om 21:18

Vlammen waren er niet meteen te zien, maar de brand ging wel gepaard met een grote rookontwikkeling

Bewoonster bevangen door rook bij woningbrand in Moen

Donderdagavond heeft het gebrand in een woning in de Bavegemstraat in Moen. Het was rond 20 uur dat de brandweerposten van Avelgem en Zwevegem werden opgeroepen voor een woningbrand in. Vermoedelijk door de te warme schoorsteen raakte de spouwisolatie in brand. Vlammen waren er niet meteen te zien, maar de brand ging wel gepaard met een grote rookontwikkeling.

Gezien de moeilijk te bereiken smeulende isolatie, had de brandweer enige moeite om de vuurhaard te bedwingen.

De bewoonster, een jonge vrouw, werd met rookintoxicatie preventief naar het ziekenhuis overgebracht voor verdere controle.

(GVH)

Meer nieuws uit

Lees meer over:

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!