Onderzoek Howest: één op tien cd’s verkocht via krant of magazine

Redactie KW

Uit onderzoek van de Hogeschool West-Vlaanderen (Howest) blijkt dat meer dan 1miljoen cd’s via een actie met een magazine of krant verkocht zijn in 2009. Howest deed het onderzoek in opdracht van de Belgian Entertainment Association (BEA).

De opleiding Bedrijfsmanagement van Howest voerde een onderzoek uit naar de consumentenmarkt van cd’s en dvd’s. Het onderzoek was in samenwerking met het BEA en het onderzoeksbureau GfK. Zij beschikten al over cijfers, maar die hielden geen rekening met cd’s en dvd’s die als plusproduct verkocht worden bij de gedrukte media. Het onderzoek bracht in kaart welke cd en dvd plusproducten in 2009 op de markt kwamen. Acties met gratis cd’s werden niet opgenomen in het onderzoek.

In 2009 kochten Belgische consumenten in totaal 1.120.000 cd’s via een actie met een magazine of krant. Dit vertegenwoordigde een marktwaarde van €6.885.000. In vergelijking met de officieel gepubliceerde marktcijfers van BEA/GfK ging het om 10,6% extra cd’s en een bijkomende omzet van 5%. In totaal zijn er in 2009 10.600.000 cd’s verkocht voor ene marktwaarde van €136.950.000.

(sv)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier