Plopsa investeert 3,5 miljoen in Plopsa De Panne vooral in themazone Wickieland

Redactie KW

Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, investeert dit jaar 3,5 miljoen euro in Plopsaland De Panne.

Dat meldt de groep vrijdagmiddag. De grootste kosten gaan naar de uitbreiding van de themazone Wickieland.

Plopsaland De Panne stelt komend seizoen het volledige afgewerkte Wickieland voor. Het is de bedoeling dat bezoekers zich in een echt vikingdorp wanen binnen de nieuwe themazone. Er komt een vikinghuis en een waterattractie dat Wickie The Battle gaat heten. De zone herbergt ook een winkel en twee horecapunten.

Ook Circus Bumba wordt vernieuwd

Er wordt ook geïnvesteerd in de vervanging van kinderrollercoaster Viktors Race en Circus Bumba wordt vernieuwd. “Een bezoek aan Plopsaland De Panne moet zowel voor kinderen als voor volwassenen een magische beleving blijven. Daarom zetten we dit jaar in op de verdere afwerking en thematisering van het park”, zegt Parkmanager Wim Wauters. “We hebben ons beste seizoen ooit achter de rug en hopen het komende jaar nog beter te doen. Investeren is daarom noodzakelijk.”

De grootste investering van de groep gaat echter naar het Duitse Holliday Park. Daar wordt een nieuwe achtbaan gemaakt van 50 meter hoog, de Sky Cream. Ook in Holliday Park komt er een Wickie De Viking-themazone. Goed voor een investeringskost van 7 miljoen euro.

Totaalinvestering van 12,5 miljoen euro

Alles samen investeert Plopsa 12,5 miljoen euro in alle parken. Plopsa baat ook Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Coo en Plopsa Indoor Coevorden in Nederland uit, waarin 2 miljoen euro geïnvesteerd wordt.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier