Op uitnodiging van Media Markt mochten miniondernemingen van 10 tot 18 uur hun producten voorstellen op de Mini Markt. Tien schoolteams gingen op de uitnodiging in met standjes met food en drinks tot interieur, fashion en beauty.
Pieter, Florry en Aäron, laatstejaars van businessmanagement en entrepeneurship aan Vives, trokken met ‘Healthy Bite’ de kaart van gezonde snacks. “Gezonde muffins met maar de helft zoveel calorieën als een ongezonde variant en je smaakt het verschil niet”, duidt Florry.
“Zulke muffins zijn nog niet op de markt. We hebben de boter vervangen door verse banaan. We maken vijf soorten”, verklapt Pieter. “Elke smaak heeft iets speciaals. Zo zijn rozijnen goed voor hart en bloedvaten en granola en framboos goed voor het immuumsysteem”, pikt Aäron in.
Maryam, Justine en Sander, studenten BME aan Vives, zorgen voor ‘Épices & Délices’, een exclusieve kruidenmix. “We willen de mensen kennis laten maken met specerijen en marinades die niet zo bekend zijn en kwaliteit hebben”, vertelt Maryam.
“Het idee kwam van Simons papa, die slager is. Hij weet dat veel chef-koks speciale marinades en kruidenmix gebruiken. Er is daar veel vraag naar”, zegt Justine. “Voor ons assortiment werken we samen met onze leverancier Detru, wiens kruiden niet in de handel te vinden zijn”, aldus Sander.
De tweeling Niels en Jens, studenten economie en wetenschap aan Spes Nostra, wilden absoluut iets doen rond interieur. Zij creëerden met ‘OnYase’ een vernuftig systeem om zelf een vazenset te maken. “Het zijn experimentele rechte vaasjes met magneten. Je kan zelf creatief zijn en een houder of houders plaatsen op andere houders. Omdat we ons ook sociaal willen engageren, werkten we samen met WAAK om deze prototypes te laten maken”, duiden Jens en Niels. “Wij hebben deze ontworpen, de WAAK zorgde voor de technische uitwerking.”
(Peter Van Herzeele/foto’s en video Tom Vanderghinste)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier