Leerlingen uit Immaculata Ieper verzinnen slogan voor preventiecampagne

De winnende klas poseerde trots in Bellewarde Park. © (Foto DVDB)
Redactie KW

De leerlingen van het vijfde jaar Haarzorg van het T.I. Immaculata Ieper wonnen met hun campagne ‘Doe als mij, drugsvrij!’ de nieuwe preventiecampagne wedstrijd van Arro Ieper.

Bedoeling van deze wedstrijd was dat jongeren uit de tweede en derde graad van de secundaire scholen gesensibiliseerd werden omtrent het gebruik van drugs. Ze werkten zelf een campagne uit en werden tijdens de voorbereiding begeleid door preventiecoördinator Rebecca Depuydt. Ze werden geleid naar betrouwbare informatiebronnen en hulpverlening in de regio. In de klas kon de discussie dan aangezwengeld worden.

In totaal bereikte de politiezone Arro Ieper 300 leerlingen. Veertien klassen waagden hun kans: vijf uit Ieper, acht uit Poperinge en één uit Wervik. Begin mei stelden de klassen hun ontwerp aan de jury voor. De campagne ‘Doe als mij, drugsvrij!’ van het vijfde jaar Haarzorg van het Technisch Instituut Immaculata stak er met kop en schouders bovenuit. Aansluitend bij de campagne werden ook passende gadgets als polsbandjes, poncho’s en T-shirts ontworpen. Die zullen alvast te zien zijn op Kenotek Ypres Rally, After School Festival Bellewaerde en Festival Dranouter. Als winnaar van de nieuwe preventiecampagne kregen de leerlingen van de winnende klas een gratis dagticket voor Bellewaerde Park.

(DVDB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier