Bacterie was oorzaak van voedselvergiftiging in scholen Diksmuide en De Panne

07/06/17 om 20:05 - Bijgewerkt om 20:04

Het FAVV (Federaal Agentschap voor Voedselveiligheid) heeft de oorzaak van de voedselvergiftiging op 4 mei in het Sint-Aloysiuscollege Diksmuide en Immaculata De Panne eindelijk bekendgemaakt. Het cateringbedrijf heeft extra maatregelen genomen om te voorkomen dat dit ooit nog zou gebeuren in de toekomst.

Na de schoollunch op 4 mei, waarbij gyros werd geserveerd, werden in het college in Diksmuide en in het Immaculata-instituut in De Panne zo'n 150 leerlingen ziek. Cateraar Scolarest werd meteen op de hoogte gebracht en die lichtte onmiddellijk het FAVV in. De keukens in de scholen werden geïnspecteerd, maar daar bleek niks mis. Terwijl het wachten was op de analyse van het FAVV, begon Scolarest ook zelf een speurtocht naar waar het fout kon gelopen zijn.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!