Nieuw logo en nieuwe huisstijl voor stadsdiensten (Poll)

Redactie KW

Vanaf juni wordt het bonte allegaartje van logo’s, briefhoofden en communicatiestijlen binnen de stadsdiensten opgedoekt en vervangen door een eenvormige, moderne huisstijl met een fris en kleurrijk logo, voorzien van de slagzin ‘Leve(n)de stad’. Behalve op een aantal officiële documenten heeft ook het klassieke stadsschildje afgedaan.

Het nieuwe logo – de naam Torhout in letters met verschillende kleuren en altijd op een witte vierkante achtergrond – doet een beetje denken aan het nieuwe logo dat Brugge een tijdje geleden heeft ingevoerd. Het wordt vergezeld van een krachtige slagzin – een zogenaamde baseline – met name ‘Leve(n)de stad’. Burgemeester De Cuyper kan daar alvast tevreden over zijn, want zijn uitroep ‘Leve Torhout’ als slot van toespraken is stilaan legendarisch geworden. In principe zal de slagzin altijd bij het logo staan, ook op de briefhoofden.

Het nieuwe logo verschijnt straks op briefpapier, omslagen, naamkaartjes, folders, brochures en de website, maar ook op vlaggen, banners, T-shirts, ballonnen, papieren draagtassen, dienstvoertuigen, werkkleding en eventueel koffiekopjes en bierglazen. (Johan Sabbe)

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (editie De Weekbode Torhout) van 29 mei 2009.

Het Torhoutse stadsbestuur betaalt een kleine 15.000 euro voor een compleet nieuwe huisstijl.(poll)Torhout heeft een nieuw stadslogo. Wat is je eerste indruk?(opinion polls)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier