Nieuw logo doet West-Vlaamse hoeve- en streekproducten meer opvallen

Redactie KW

De West-Vlaamse streek- en hoeveproducten zullen in de toekomst beter opvallen in de winkel. Een nieuw logo -gebaseerd op “100 procent West-Vlaams” van Focus-WTV en KW, beklemtoont voortaan de authenticiteit van deze producten. Er volgt ook nog een promotiecampagne. Het nieuwe logo komt er op initiatief van vijf partners waaronder het provinciebestuur, Unizo en Resoc Midden-West-Vlaanderen.

Het nieuwe logo is gebaseerd op het logo dat de Focus-WTV en de Krant van West-Vlaanderen gebruiken voor de verkiezing van hun ‘West-Vlaming van het Jaar’. “We willen zo het West-Vlaams-gevoel versterken”, zegt gedeputeerde Marleen Decraene. “We hebben afspraken gemaakt met de mediagroep over het gebruik van het logo.”

Met steun van de provincie, Vlaanderen en de EU zet Resoc Midden-West-Vlaanderen een project om de streek- en hoeveproducten in de buurtwinkels te krijgen via de bestaande distributiekanalen. “We willen de buurtwinkels overtuigen dat onze streekproducten een commerciële meerwaarde hebben”, zegt gedeputeerde Decraene.

Unizo steunt deze campagne in het kader van haar doelstelling om de buurtwinkel te ondersteunen. Tussen 15 december en 15 januari zet Unizo in onze provincie de producten extra in de kijker. Enkel erkende hoeve- en streekproducten uit West-Vlaanderen zullen het voorgesteld logo mogen gebruiken.

(jv/belga)

Meer in het nieuws op Focus en WTV vanaf 18u00, en ook stipt om 22u00, en vrijdag in Krant van West-Vlaanderen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier