Nieuw appelblauwzeegroen logo voor de kust gelanceerd

Redactie KW

Westtoer heeft woensdag op de Belgium Pier in Blankenberge een nieuw logo voor de kust voorgesteld. Het nieuwe logo vervangt de kleurrijke, golvende versie van begin de jaren 2000. Het logo bestaat nu uit een appelblauwzeegroene achtergrond met daarop in fel witte letters “de Kust” of “le Littoral”.

Het nieuwe logo is zakelijk, maar nog steeds met wat golfjes. “We
moesten ons logo veranderen om de kust een hip en trendy imago te geven”, zegt gedelegeerd bestuurder Stefaan Gheysen van Westtoer, het provinciebedrijf voor toerisme en recreatie in West-Vlaanderen. “We willen inspelen op een nieuw tijdperk. Een tijdperk waarin we de kust willen promoten voor senioren en medioren, maar ook voor tieners en jonge gezinnen met kinderen. We hopen alvast met het nieuwe logo op te vallen.”

troeven-kaart van de Kust

Wesstoer stelde woensdag behalve het nieuwe logo ook een nieuwe kustkaart voor. Daarop staat de plattegrond van alle kustgemeenten met hun toeristische attracties afgebeeld en de kustfietsroute. Op de achterzijde staan 1001 ideeën voor jong en oud om te genieten van de kust. De nieuwe publicatie kreeg de titel “Troeven-kaart van de Kust” mee. De kaart is gratis verkrijgbaar bij de toeristische diensten of bij Westtoer. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier