Verdeler van luxeschoenen uit Nieuwpoort strikt WK-babe Axelle voor nieuwe reclamecampagne

© BELGA
Redactie KW

Axelle Despiegelaere heeft dan toch weer een opdracht als model beet: ze poseert in de nieuwe reclamecampagne van Gimpex, een verdeler van luxueuze schoenmerken uit Nieuwpoort.

Voor de eerste bal rolde op het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië was Axelle nog een nobele onbekende in ons land. Tot ze plotseling in de voetbaltribunes werd gespot door een fotograaf met smaak en de foto’s van haar knappe snoetje razendsnel viraal gingen op de sociale media. Mannen uit alle uithoeken van de wereld vielen voor haar voeten en deden haar huwelijksaanzoeken, de West-Vlaamse was plotseling grof wild voor de media en mocht overal haar verhaal gaan doen.

Beautymerk L’Oreal zag er iets moois in en trok haar aan voor een reclamecampagne rond haarproducten, maar kort na het sluiten van die deal lekte een oude foto uit waarin Axelle te zien was bij een doodgeschoten antilope tijdens een safaritrip. L’Oreal haakte af en Axelle hulde zich in stilzwijgen. Ze liet de storm overwaaien.

Straks in de betere modebladen

Nu duikt de knappe West-Vlaamse opnieuw op. Fotograaf Henk Van Cauwenbergh kreeg haar voor zijn lens voor een fotoshoot voor Gimpex, zo weet Het Laatste Nieuws vandaag. Het bedrijf verdeelt luxeschoenmerken in binnen- en buitenland en heeft showrooms in Antwerpen en Londen, maar het verhaal van deze onderneming begon en leeft nog altijd vooral in Nieuwpoort.

Het resultaat van de fotoshoot mag in september verwacht worden in een nieuwe reclamecampagne in gespecialiseerde glossy’s in binnen- en buitenland. Van Cauwenbergh is alvast vol lof over de jonge vrouw die hij voor zijn lens kreeg. “Waanzinnig fotogeniek”, noemt hij haar vandaag in het dagblad. Benieuwd of dit het begin mag zijn van alsnog een geslaagde modellencarrière in uitgesteld relais.

(FJA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier