Westtoer start zomeractie voor kampeertoerisme aan de kust in camping De Lombarde

Kampeerders worden ingezet als ambassadeurs voor de actie. (Foto LC)
Redactie KW

Het provinciebedrijf Westtoer organiseert een nieuwe zomercampagne om kamperen aan zee te stimuleren.

Met de actie ‘Pimp je campingplek’ van 15 tot 21 augustus worden de kampeerders ingezet als ambassadeurs. Camping De Lombarde was als eerste aan zet in een reeks van 27 campings.

Met de nieuwe promotiecampagne ‘Pimp je campingplek’ wil Westtoer de kampeerders aan de kust inzetten als ambassadeur voor het kampeertoerisme. Het is de bedoeling dat kampeerders een foto van hun kleurrijk gedecoreerd verblijf posten op de facebookpagina van KamperenAanZee en dit delen met zoveel mogelijk vrienden. “Op die manier stimuleren en inspireren ze vrienden en kennissen om te kiezen voor deze unieke logiesformule aan de kust. Wie deelneemt aan de actie kan een kampeerpakket ter waarde van 500 euro winnen”, zegt Steve Desmidt, marketing manager van Project Kamperen aan zee.

Om de actie kracht bij te zetten ging de camper van ‘Pimp je campingplek’ op zaterdag 15 augustus van start met een promotietoer. “Gedurende de hele week bezoeken we met onze camper vier campings per dag”, zegt Steve Desmidt. Camping De Lombarde in Lombardsijde had de primeur van 27 campings. Er worden aan de kinderen speciale ‘Pimp je campingplek-pakketjes’ uitgedeeld die het kleurrijk decoreren van de campingplek bevorderen. Franky De Block, gedeputeerde en voorzitter van Westtoer: “De toeristen op kortkampeerplaatsen besteden jaarlijks iets meer dan 20 miljoen euro. Dit is 3% van de totale omzet van vakantiegangers in commercieel logies aan de kust. In vergelijking met 2002 is vooral het aantal kortkampeerplaatsen gedaald.

Meer info via: www.kamperen-aan-zee.be. (LC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier