Personeel The Body Shop houdt mee grote kuis met leden surfclubs in Oostende

© GF
Redactie KW

Op 20 maart trokken verschillende Belgische The Body Shop filialen naar Oostende om ‘grote kuis’ te houden.

Dit een maand nadat het bedrijf in het ‘Commitment’ aankondigde om ‘s werelds meest ethische en duurzame bedrijf te willen worden. Ze ondersteunden hierbij de campagne ‘Clean Beach Cup’ van de internationale Surfrider Foundation.

Clean Beach Cup is een initiatief van de Surfrider Foundation, een organisatie ontstaan in de surfgemeenschap die zich wereldwijd inzet om het gebruik van plastiek te reduceren en afval uit de oceanen en van de stranden te halen. Op 20 maart bundelden 15 Belgische surfclubs en Eneco voor de 4de keer hun krachten om het noordzeestrand op te kuisen. The Body Shop stond voor de tweede keer op rij paraat met maar liefst 46 Vlaamse en Waalse vrijwilligers die met hart en ziel de Oostendse stranden afschuimden en proper maakten.

‘Enrich Not Exploit’

In het nieuw commitment kondigt The Body Shop een nieuwe global Corporate Social Responsibility strategie aan die het fundament vormt van alle uitvoerende aspecten binnen het bedrijf. Hiermee wil The Body Shop een voortrekkersrol nemen in ethische bedrijfsvoering. Een aspect van The Body Shop filosofie is dat de werknemers 3 dagen vrij mogen gebruiken om vrijwilligerswerk te doen waarbij ze de planeet, dieren of mensen vooruithelpen. De Clean Beach Cup past perfect in dit plaatje.

Personeel The Body Shop houdt mee grote kuis met leden surfclubs in Oostende
© GF

The Body Shop

Het wereldwijd bekende beautymerk The Body Shop werd in 1976 in het Engelse Brighton opgericht door Anita Roddick. The Body Shop wil op positieve wijze het verschil maken in de wereld, door het duurzaam en ethisch verantwoord produceren van skincare, haircare en make-up van hoge kwaliteit, geïnspireerd door de natuur. Het was het eerste bedrijf dat ging werken vanuit de gedachte dat zaken doen goede veranderingen in gang kan zetten. Deze visie wordt sinds de overname door L’Oréal in 2006 nog steeds aangehangen, maar dan op steeds grotere schaal. The Body Shop heeft meer dan 3000 winkels in meer dan zestig landen.

>Meer info over de Beach Cup op www.enecocleanbeachcup.be en over The Body Shop op www.thebodyshop.com/Commitment<

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier