Marleen Lottegier uit Wijtschate is 20ste rolmodel van campagne ‘De Westhoek Inspireert’

Redactie KW

Marleen Lottegier uit Wijtschate is het nieuwe rolmodel van de campagne ‘De Westhoek Inspireert’. Haar engagement voor streekproducten en haar dagelijkse inzet om kleinschalige, familiale landbouw in de Westhoek te promoten, staan centraal in haar leven.

Inwoners van de Westhoek konden voor de selectie van het 20ste rolmodel zelf kandidaten aanbrengen. Uiteindelijk werd Marleen uit vijf geselecteerden via een poll op Facebook tot 20ste rolmodel verkozen.

Kwaliteitslabel

Ze zal, net als de andere 19 rolmodellen, het kwaliteitslabel van de campagne ontvangen. Dit label wordt toegekend aan mensen of organisaties die beantwoorden aan het nieuwe kwaliteitsstreven van de Westhoek en zich perfect vinden in de omschreven missie van ‘De Westhoek Inspireert’.

De slogan ‘De Westhoek Inspireert’ staat voor:

De Westhoek is veel meer dan unieke landschappen vol landbouw en natuur. Wat je hier vindt, is echt. Een échte geschiedenis, écht eten en drinken, échte doeners, kortom … échte mensen. Mensen die ruimte willen om te leven, ruimte om te ondernemen. Maar ook: ruimte voor elkaar. Mensen ook die vooruitkijken en die met een blik op de wereld geïnspireerd worden door alles wat de Westhoek te bieden heeft.

Andere rolmodellen

Eerder werden binnen de campagne 19 rolmodellen aangeduid. Op dinsdag 24 januari ontvingen Miguel Bouttry, Pol Bonduelle, Koen Heughebaert, Elwin Van Herck, Wouter Verheecke, Sophie Popelier/Wim Carton, Carmen Logie, Marijn Vanhoutte/Marijke Beyl, Brecht Vanhoutte, Peter Destrooper, Karl Vandenberghe, Martin Bacquaert, Carmen Missiaen/Joris Missiaen, Jennie Vanlerberghe, Patrick Smagghe, Annabel Verbeke, Kobe Desramaults, Adam Verstraete en Dirk Wynants het kwaliteitslabel.

In de verf

De rolmodellen zijn échte Westhoekers die op een vernieuwende en kwalitatieve manier vanuit de Westhoek, met een blik op de wereld ondernemen, leven en genieten de campagne ondersteunen. Zij zetten de Westhoek als regio in de verf en laten van zich horen op de website, via facebook en twitter, maar ook via nieuwsbrieven, activiteiten enz.

(EF, foto EF)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier