Maandag mogelijk meer duidelijkheid over aangemeerde ferry’s TransEuropa Ferries in Oostende

Redactie KW

Er is nog geen duidelijkheid over de toekomst van de Gardenia en de Larskspur, de twee ferry’s van de failliete rederij TransEuropa Ferries die al maanden aangemeerd liggen in de haven van Oostende.

In oktober kocht Oilchart, zelf een van de schuldeisers van TransEuropa Ferries, de Gardenia voor een luttele 750.000 euro. Onlangs werd ook de Larkspur gekocht voor 870.000 euro. Maar Oilchart weet nog niet wat het met beide schepen wil doen. Het Antwerpse bedrijf is actief in de bunkering of levering van brandstoffen aan zeeschepen, de opslag en blending van speciale producten voor raffinaderijen en grotere blenders en de scheepschartering. “Mogelijk hebben we maandag meer nieuws”, zegt ceo Christian Kint.

Volgens gedelegeerd bestuurder Paul Gerard van het AG Haven Oostende kunnen de schepen toch niet al te lang meer aangemeerd blijven liggen. “De nieuwe eigenaar heeft heel wat mogelijkheden geëxploreerd, maar is nog niet tot een conclusie gekomen. Maar de schepen hier laten liggen met een crew aan boord kost geld. Ik verwacht dan ook een dezer dagen of in de komende week een beslissing.”

(Hannes Hosten)

Het volledige verhaal in de Krant van West-Vlaanderen, editie De Zeewacht.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier