Leerlingen VTI Veurne winnen 2 prijzen met computergestuurde LEGO-constructies

Redactie KW

Het VTI van Veurne werkt samen met een school in Zweden en Griekenland aan het project ‘LEGO Cat International’. De leerlingen van het zesde Industriële Wetenschappen van het VTI hebben tien lespakketten ontwikkeld voor het secundair onderwijs waarbij studenten met LEGO-constructies leren programmeren. Dat project kreeg twee prijzen op de wetenschapsexpo Sciences in Brussel.

Het zesde Industriële Wetenschappen bestaat uit Boris Bordon, Stijn Hofflack, Nicolas Vanden Bussche, Marijn Theunynck, Klaas Deriemaeker en Maarten Lermytte. In oktober vorig jaar trok dat gezelschap naar Zweden om er in het kader van het comeniusproject ‘LEGO Cat International’ lespakketten te ontwikkelen waarbij programmeren voorop stond.

Ook een Griekse school maakt deel uit van die samenwerking. Het vele werk kreeg een beloning want tijdens de wetenschapsbeurs Sciences in Brussel kregen de VTI-jongeren twee prijzen. Stijn, Boris en Nicolas experimenteerden met LEGO en energie en wonnen daarvoor 100 euro. Maarten, Marijn en Klaas combineerden LEGO met zonne-energie en sleepten een uitstap naar een wetenschapsbeurs in Bratislava in de wacht. In november dit jaar mogen daar twee leerlingen gratis naartoe maar het zou de bedoeling zijn dat de volledige klas naar Bratislava reist.

Uitgebreide versie in Krant van West-Vlaanderen (editie Het Wekelijks Nieuws Kust) van 20 maart 2009.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier