Kust Ze! moet jongeren naar de kust lokken

Redactie KW

In Oostende is de promotiecampagne “Kust Ze” voorgesteld. Ze loopt parallel met vier muziekfestivals en moet jongeren van 15 tot 26 jaar terug naar de kust lokken. “De slogan heeft iets rebels en dat is nodig, want de kust heeft nood aan een hip en trendy imago”, zegt Westtoer-voorzitter Patrick Van Gheluwe. Het budget voor Kust Ze! bedraagt ruim 200.000 euro. De Vlaamse overheid subsidieert 70 procent via het Kustactieplan.

Er is ook een website: www.kustze.be. Die is op maat gemaakt van de jongeren. “Ze worden er onder meer geïnformeerd worden over budgetvriendelijke restaurants, actieve strandclubs, jeugdherbergen”, zegt Van Gheluwe. Daarnaast wil Westtoer via pagina’s op Netlog en Facebook extra jongeren aanspreken.

Speciaal om de nieuwe campagne onder de aandacht te brengen, is een gemeenschappelijke act gepland tijdens vier muziekfestivals: Dranouter-aan-zee, Woosha, Polé Polé Beach en Leffinge Leuren. Het gaat om een optreden van Orchestre International du Vetex. (foto) Zij
zorgen voor feestelijke Balkanmuziek en moeten de jongeren aanzetten om te dansen.

Dranouter-aan-zee vindt plaats in De Panne op 25 en 26 april.

Woosha strijkt in Oostende neer van 15 tot 18 juli.

Polé Polé Beach brengt zuiderse klanken naar het Zeebrugse strand van 14 tot 16 augustus.

En Leffinge Leuren sluit de zomer in Middelkerke af van 18 tot 20 september.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier