Kortrijk moet schepen en dienst voor consumentenbescherming krijgen, zegt Sp.a

Redactie KW

Tijdens zijn toespraak op het 1 mei-festival in het Kortrijkse Begijnhofpark heeft Sp.a -lijstrekker Philippe De Coene ervoor gepleit om in de volgende legislatuur volop werk te maken van de bescherming van de Kortrijkse inwoners als consumenten. Eén van de schepenen moet de bevoegdheid Consumentenbescherming krijgen.

“Er moet in Kortrijk en elke deelgemeente ook een loket komen waar inwoners terecht kunnen voor hun facturen van elektriciteit, gas, mazout, telefoon of internet. Ook voor vragen over huurcontracten moeten inwoners geholpen of doorverwezen kunnen worden. De samenaankoop van gas en elektriciteit bewijst dat als consumenten zich verenigen, ze veel sterker staan en dat de tarieven naar beneden gaan”, meent De Coene.

Consumentendienst

Het OCMW van Kortrijk levert nu al nuttige inspanningen voor hun cliënteel, zo erkent de sp.a, maar alle inwoners van Kortrijk worden geconfronteerd met onverklaarbaar peperdure rekeningen. Als er in Kortrijk ruimte is voor een Ondernemerscentrum, is er geen enkele reden waarom er geen Consumentendienst zou zijn, liefst zo dicht mogelijk bij de mensen.

Campagne

De Coene vindt verder dat de stad zich weer moet bezig houden met essentiële zaken voor de mensen. Betaalbaarheid, netheid, veiligheid, meer groen, een warme stad. Kortrijk moet terug van de mensen zijn, terug van u zijn. Daarom zal de sp.a campagne voeren onder het motto : “Uw Kortrijk.”

(A.D.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier