Het Brugse communicatiebureau Cayman heeft sinds enkele weken een nieuwe stuurman. Koenraad De Lathouwer, zelf geboren en getogen in Brugge, neemt er voortaan het dagelijks management voor zijn rekening.
De Lathouwer is geen onbekende in de media- en communicatiesector. Na zijn masteropleiding diplomatieke wetenschappen aan de universiteit van Gent stapte hij in een high potential programma bij Carrefour. De communicatiemicrobe kreeg hij daarna te pakken bij de Roularta Media Group. Na een carrière van 10 jaar zette hij zijn loopbaan verder in het midden- en topmanagement van diverse communicatiebureaus elders in ons land én daarbuiten. Zo deed hij heel wat ervaring op bij McCann Erickson en Duval Guillaume.
Grote merken
Koenraad De Lathouwer leidde projecten voor onder meer Total, GDF Suez, Carrefour, StepStone, ING, De Federale Politie, Daikin, Proximus, Danone, Neuhaus en vele andere merken. Cayman maakt deel uit van de Vanden Broele groep, die naast een communicatiebureau ook bestaat uit een uitgeverij, een grafisch bedrijf en een IT-poot. In totaal zijn er ongeveer 100 mensen aan de slag.
Pink Ribbon
Sinds begin dit jaar is Koenraad De Lathouwer ook projectleider van Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker, een samenwerking tussen Sanoma Media en de Koning Boudewijnstichting. Naast zijn job als COO van Cayman blijft hij zich hiervoor engageren.
Koenraad De Lathouwer is getrouwd, heeft twee zonen en woont in De Haan.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier