Kledingfabrikant promoot Nieuwpoort op polohemd

© IV
Redactie KW

De Nederlandse kledingfabrikant Gaastra brengt een polohemd op de markt met de vermelding Nieuwpoort op de rugzijde. Het is niet zo vanzelfsprekend dat een firma als Gaastra zich laat verleiden tot het maken van een op maat gemaakt artikel voor een bepaalde klantengroep.

“Als grootste zeiljachthaven van West-Europa konden we geen betere naam dan Nieuwpoort kiezen”, verantwoordt Christophe Vandenbussche de keuze. “Watersportrecreatie is het meest prestigieuze visitekaartje van het expanderende Nieuwpoort. Maar al te graag wil een merk als Gaastra zich daaraan verbinden.”

Het idee ontstond vorig jaar bij Christophe Vandenbussche tijdens zijn reis aan de Azurenkust. “Tijdens zeilwedstrijden in Saint-Tropez was het waanzinnig te zien hoeveel mensen zich met deze badplaats verbonden voelen door het dragen van overeenstemmende kleding”, weet hij. Eenmaal thuis begon hij met het opstellen van een dossier waarbij hij met verschillende partijen een vraaggesprek had om na te gaan of zij interesse hadden. Hij contacteerde ook het stadsbestuur en de jachtclubs. Als gevolg van de vele gunstige reacties vroeg hij bij Gaastra Belgium een onderhoud aan om zijn dossier te verdedigen. Al na korte tijd kreeg hij groen licht. De stylingafdeling van Gaastra ontwierp vier verschillende ontwerpen, waaruit er één werd gekozen. “Doelbewust beperken we ons tot één ontwerp voor een polo voor dames en heren. We willen de markt aftasten en de exclusiviteit behouden.”

(DCR)

Meer in Krant van West-Vlaanderen, editie Het Wekelijks Nieuws Kust van vrijdag 18 mei 2012.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier