jongeren sensibiliseren leeftijdsgenoten

Redactie KW

In het kader van het Europese project Heroes heeft de Vereniging voor Alcohol en andere Drugsproblemen (VAD) zaterdag in Oostende de campagne PartyPeers voorgesteld.

In het kader van het Europese project Heroes heeft
de Vereniging voor Alcohol en andere Drugsproblemen (VAD) zaterdag in Oostende de campagne PartyPeers voorgesteld. De campagne moet dit jaar duizend chauffeurs bereiken op vier dance-evenementen. Het eerste is Ostend Beach, nu zaterdag op het Klein Strand in Oostende.

PartyPeers wordt georganiseerd rond een groep jonge vrijwilligers die hun leeftijdgenoten willen aanzetten tot veilig rijgedrag. Daarmee wordt
bedoeld geen drugs, geen overdreven alcoholgebruik en oog voor vermoeidheid.
Op het evenement krijgen de chauffeurs het voorstel om bij hun
vertrek langs de stand van PartyPeers te passeren. Daar krijgen ze na een alcoholtest enkele geschenken maar ook een drankje, een stuk fruit en een wafel om hun vochtbalans te herstellen en voldoende energie en vitamines binnen te hebben om de terugtocht aan te vatten. Na 25 kilometer, aan een benzinestation langs de E40 in Jabbeke, worden ze verzocht te stoppen en een pauze te nemen. Wie zich er aanmeldt aan de kassa, kan een reis naar Zuid-Frankrijk en andere prijzen winnen. De chauffeurs die positief blazen, krijgen de raad met het openbaar vervoer terug te keren. De organisatoren betreuren wel dat de laatste Kusttram al om 23.30 uur vertrekt en de eerste pas om 6.57 uur.
De eerste trein vertrekt om 4.35 uur. Het event in Oostende duurt tot
zondagochtend 1 uur. Naast Ostend Beach voert VAD nog actie bij Beats of Love in Gent, Rock Ternat en een vierde nog te bepalen evenement.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier