Imagocampagne voor textielsector werpt vruchten af

Redactie KW

De Britse campagne ‘Fun on the Floor’ van dertien textielbedrijven, waaronder ook de West-Vlaamse ondernemingen Beaulieu, Balta, Lano, Prado en Vandenberghe, gaat ook in september verder, en werpt ook deels wat vruchten af. Vorig jaar lanceerden de textielbedrijven de imagocampagne in het Verenigd Koninkrijk, traditioneel een sterke afzetmarkt.

“Op het ogenblik van de lancering van Fun on the Floor is de economische crisis op gang gekomen, dat was dus wat ongelukkig,” zegt Geert Vandenbossche van Balta. “In verkoopscijfers is het moeilijk te meten, maar qua beeldvorming levert Fun on the Floor wel wat op. In een panel van duizend Britten hadden meer mensen een positief beeld van kamerbreed tapijt na de campagne, dan ervoor.”

Het budget van de campagne in het eerste jaar, drie en een half miljoen euro, daalt voor het tweede jaar naar drie miljoen euro, maar het gaat nu enkel nog om een website en printcampagnes in interieurmagazines. De eerste zes maanden van het jaar was er ook een huis in Londen helemaal ingericht met tapijt en textiel, artikels over dat huis verschijnen nu nog regelmatig in de Britse vakpers.

Bedoeling van ‘Fun on the Floor’ is om het imago van kamerbreed tapijt bij de Britten op te krikken, en hen aan te zetten tot de aankoop van textiel. Ook voor het tweede jaar blijven alle deelnemende bedrijven in de campagne. “Een campagne als deze werkt pas over een periode van drie tot vijf jaar.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier