Hogeschool Howest lanceert nieuwe huisstijl

Redactie KW

Howest, de Hogeschool West-Vlaanderen, wil met een nieuwe campagne van de naam Howest een sterk merk maken. Dat zegt Jan Durnez, voorzitter van de hogeschool. De campagne is gebaseerd op een uitvoerig onderzoek dat de school deed bij haar studenten en bij West-Vlaamse 18-plussers.

De Hogeschool West-Vlaanderen heeft campussen in Kortrijk, Brugge en Oostende en biedt 22 bachelor- en zeven masteropleidingen aan. Dit academiejaar trok de school zeven procent meer studenten en steeg zo boven de drempel van 4.500 studenten.

“Uit een bevraging blijkt dat wij potentieel hebben om uit te groeien tot een zogenaamd en/en-merk, wat wil zeggen dat we schijnbaar tegengestelde kenmerken met elkaar combineren”, klinkt het. “Om dat te bereiken, professionaliseerden we onze communicatie. We maken daarbij onder meer gebruik van ons uniek aanbod en onze West-Vlaamse positionering. Het logo en de huisstijl van de school werden vernieuwd.”

De nieuwe campagne zal voor het eerst zichtbaar zijn op SID-in, de beurs voor hoger onderwijs op 8, 9 en 10 januari in de Expohallen in Roeselare. (Bron: Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier