'Fokkie' in jaarboek Van Dale

06/11/09 om 11:45 - Bijgewerkt om 11:45

Bron: Kw

'Fokkie', de omgedraaide vorm van het woord koffie uit de radiocampagne voor koffiemerk Douwe Egberts, werd officieel opgenomen in het Van Dale jaarboek 2010. De bedenker van de campagne, Oostendenaar Peter Ampe, is apetrots.

Veel mensen zullen zich de fokkie-campagne wel herinneren of het woord zelfs nog gebruiken. Het verhaal begon eind 2006 met een reeks radiospots waarin mensen niet goed wakker waren omdat ze nog geen koffie hadden gedronken. Daardoor gooiden ze woorden en letters door elkaar en crerde...

Verder lezen?

Abonneer u nu op KW. Het biedt tal van voordelen:
  • Digitale toegang tot KW van deze week
  • Onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW
  • Toegang tot het KW archief

Kies hier uw abonnement op maat:

Proef

E-krant + KW.be
1 maand GRATIS

Activeer nu »

Comfort Abonnement

Krant + E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Digitaal Abonnement

E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Gelieve een geldig e-mailadres mee te geven
Er is een fout opgetreden