‘Flanders Fields. A place to remember’ wordt de slogan van de herdenking 100 jaar Groote Oorlog

Redactie KW

De Nederlandstalige versie luidt ‘De Groote Oorlog. Om nooit te vergeten’, en er bestaat ook nog een Frans- en een Duitstalige versie.

Dat de Engelse versie bovenaan komt is niet verwonderlijk, als je weet dat Groot-Brittannië en een aantal Engelssprekende Gemenebestlanden de belangrijkste markt vormen bij de promotie van het herdenkingsgebeuren. Vlaanderen is dit jaar trouwens het gastland op WTM in Londen, dé toerismebeurs waar 48.000 professionals uit de toerismesector wereldwijd aan deelnemen. Minister Geert Bourgeois zal deze beurs op maandagmorgen 4 november officieel openen.

Hiermee wordt dan meteen ook de marketingcampagne rond de oorlogsherdenking op gang geschoten. Toerisme Vlaanderen staat in voor de buitenlandse promotie, Westtoer voor het benaderen van de binnenlandse markt. Westtoer heeft samen met een aantal partners in de voorbije maanden zeven basisprincipes bepaald waarmee de toeristische aanpak zal worden ingevuld : respect, gastheerschap, toegankelijkheid, meerstemmigheid, verdieping, internationalisering en vredesboodschap.

(JRE)

Meer in Krant van West-Vlaanderen van vrijdag 4 oktober 2013.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier