Het bedrijf FAG Creative Foods werd gisteravond door Vlaams minister-president Kris Peeters uitgeroepen tot ambassadeur KMO voor Kyoto 2009.
Unizo lanceerde de actie KMO voor Kyoto om ook de bedrijven te stimuleren om maatregelen tegen de opwarming van de aarde te nemen. Uit de ingediende dossiers werden eerst zes kandidaturen geselecteerd, waaruit een externe jury er drie overhield. Die jury wees in een laatste ronde de winnaar aan. Om laureaat te worden, moet je een voorbeeldbedrijf zijn op het vlak van ecologisch beleid en energiebesparing.
FAG Creative Foods maakt creatieve producten als patés, mousses en terrines. Het familiebedrijf van de gebroeders Jos en Johan Ghesquière werd als eerste genomineerd omwille van de systematische inspanningen op het vlak van energiebesparingen voor alle facetten binnen het bedrijf, zoals productieproces, verlichting, koeling, opvolging energieverbruik… Voor FAG is het de tweede belangrijke prijs in enkele maanden tijd. Eind vorig jaar werd het gelauwerd als beste exportbedrijf naar het Verenigd Koninkrijk met de Golden Bridge Export Award. (HH)
Krant van West-Vlaanderen (editie De Zeewacht) van 13 februari 2009.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier