Eddy Wally voor de kar van kazen van hier

Redactie KW

Ons land telt heel wat kazen en heel wat van de bekendste worden in West-Vlaanderen gemaakt. Dat de Belgische kazen de laatste jaren aan bekendheid wonnen, was voor een stuk te danken aan de ‘Kazen van bij ons’-campagne. Voor de nieuwe campagne zocht de sector nu Eddy Wally aan. Wauw… K-K-K-Kaas!

De cijfers tonen het aan, de Belg weet de inlandse kazen te vinden. Vorig jaar steeg het verbruik van Belgische kazen met iets meer dan tien procent. Maar blijvende aandacht is nodig en dus zocht VLAM nu voor de tweede golf van de ‘kaas-taal’-campagne de voice of Europe aan, de enige echte Eddy Wally.

Chérie, Damse Brie…

In radiospots zal Eddy Wally de luisteraars in zijn geheel eigen stijl oproepen om mee te doen aan een wedstrijd. Hij zingt een liedje met namen van inlandse kazen, zoals de West-Vlaamse smaakmakers Brugge Blomme, Passendale en Damse Brie, waarnop de deelnemers moeten raden om welk liedje het gaat. Voor de winnaars zijn kaasavonden, al dan niet samen met Eddy Wally zelve, weggelegd.

(FV)

>> www.kazenvanbijons.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier