Economisch Huis promoot Oostende met foto Koning Albert II

Redactie KW

Het Economisch Huis zal Oostende in het buitenland promoten met een opvallende campagne waarin koning Albert II een prominente rol speelt. Het campagnebeeld bestaat uit een lachende koning en de slogan ‘Investing in Ostend makes people smile’. Het is een verwijzing naar de aankoop door de koning van een appartement in een nieuwbouwproject nabij het station.

Schepen voor lokale economie Bart Bronders (sp.a) motiveert de keuze: “Wie in het buitenland wil opvallen moet sterk uit de hoek komen. De campagne focust ook op de korte afstanden tussen Oostende en Antwerpen en Brussel die doorgaans door investeerders worden gekozen. We zetten ook de bereikbaarheid van het Economisch Huis als aanspreekpunt 7 dagen op 7 in de kijker. De koning is een publiek figuur en we brengen hem niet negatief onder de aandacht. We hopen dat onze originele aanpak Oostende in de kijker brengt bij buitenlandse investeerders. Het campagnebeeld zal door buitenlandse missies meegenomen worden bij bezoeken en zal ook fungeren in de nieuwe publicatie Made in Belgium.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier