VRT en RTBF zenden volgende week promotiespot ‘Belgen aan Zee’ uit

© BELGA
Redactie KW

Met de campagne wil provinciebedrijf Westtoer de troeven van de kust als bestemming voor een korte vakantie in de verf zetten.


© BELGA

Het najaar is een belangrijke periode voor het toerisme aan de kust. Ongeveer 25 procent van de bestedingen gebeurt immers in de laatste vier maanden van het jaar. “De nieuwe acties op televisie in Vlaanderen en Wallonië plaatsen de kust in de kijker als een uitstekende bestemming voor een korte vakantie. Op originele wijze maakt een breed publiek kennis met de vele troeven van de kust”, aldus Franky De Block, gedeputeerde en voorzitter van Westtoer.

De televisiespot ‘Belgen aan Zee’ komt er in samenwerking met het productiehuis Clementine en met de tien kustgemeenten. Belevenissen van Belgen aan de kust worden met een kwinkslag in beeld gebracht. De spots van 30 seconden zullen van 9 september tot 13 oktober uitgezonden worden op Eén, Canvas, La Une en La Deux.

RTL TVi komt in het najaar met de 12-delige reportagereeks ‘La Grande Balade’ op de proppen. In het wekelijkse programma zullen de eigentijdse toeristische troeven van de kust in de verf gezet worden. La Grande Balade wordt gemaakt in samenwerking met Westtoer en met het productiehuis WebProducties.

(BELGA)