Tomabel schenkt 13.440 euro aan Bednet en Take Off

Tuinbouwer Geert Neerinck, Els Janssens van Bednet, peter Paul Van Himst en Sabine Verhelst van Take Off. © STEFAAN BEEL
Philippe Verhaest

Tomabel, het kwaliteitsmerk voor Belgische groenten en fruit, schenkt ruim 13.000 euro aan Bednet en de Franstalige tegenhanger Take Off. Met het bedrag kunnen zieke kinderen van thuis uit les blijven volgen.

Bij de start van dit schooljaar hield Tomabel, een kwaliteitslabel voor Belgische groenten en fruit, een kindvriendelijke benefietactie. In samenwerking met supermarktketen Delhaize werd de Back to School-campagne in het leven geroepen en van 1 tot en met 15 september 2015 werden liefst 67.200 verpakkingen met Tomabel-troskerstomaatjes verkocht. Daarvan ging telkens 20 eurocent naar twee goeie doelen: het Vlaamse Bednet en de Franstalige tegenhanger Take Off.

Beide organisaties zorgen ervoor dat langdurig en chronisch zieke kinderen van thuis uit les kunnen blijven volgen en via het internet contact blijven houden met hun schoolomgeving en klasgenoten. De troskerstomaten zijn gekweekt door de Ingelmunsterse tuinbouwer Geert Neerinck, die nu al voor het derde jaar op rij deze actie ondersteunt. “Ik ben blij dit te kunnen doen”, zegt hij. “Projecten als Bednet en Take Off verdienen alle steun, ook in de toekomst.”

De twee cheques van telkens 6.720 euro werd in de REO Veiling in Roeselare, onder het goedkeurend oog van peter Paul Van Himst, uitgereikt aan beide organisaties. “Dit zijn prachtige initiatieven”, aldus de ex-topvoetballer. “En ik weet wat zware en langdurige ziektes kunnen inhouden, want twee jaar geleden verloor ik mijn echtgenote aan kanker. Dit project van Tomabel geniet mijn volle ondersteuning.”

Lees hierover ook in Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Izegem en Roeselare.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier