Rubriek Economie





Campagne moet Italiaanse toeristen naar Brugge lokken

Campagne moet Italiaanse toeristen naar Brugge lokken

BruggeOnder de noemer 'Bruges: l'opera d'arte delle Fiandre' (vrije vertaling: Brugge, het kunstwerk van Vlaanderen) voeren Toerisme Brugge en Toerisme Vlaanderen een campagne die potentiële bezoekers uit Noord-Italië naar het Venetië van het noorden moet lokken.



Ray Cokes: "Please, pipe this into my house"

Ray Cokes: "Please, pipe this into my house"

EmelgemJean Blaute en Ray Cokes -de bekende televisiegezichten van Tournée Générale- zijn de ambassadeurs van het Het Lekkere Westen 2016. Westtoer trok met het duo de boer op langs West-Vlaamse wegen en maakte er een filmpje rond.






Kortrijkse organisaties halen hun Q-label binnen

Kortrijkse organisaties halen hun Q-label binnen

KortrijkDinsdag werd het Q-label uitgereikt, het kwaliteitslabel voor toeristisch ondernemen in de Leiestreek. Vorig jaar werd dit label uitgerold naar heel West-Vlaanderen. Nieuw dit jaar is dat ook de toeristische infokantoren konden instappen in het kwaliteitstraject.









VIDEO West-Vlamingen delen merkwaardige uitstapjes op YoeToep

VIDEO West-Vlamingen delen merkwaardige uitstapjes op YoeToep

IeperDat er in West-Vlaanderen heel wat te beleven valt, wisten we bij KW al langer en dus gingen we op YouTube op zoek naar filmpjes van bijzondere uitstapjes die West-Vlamingen de voorbije weken maakten. Van MegaMindy tot euforie op de tribunes van het Jan Breydelstadion.