Roularta rondt verkoop Medialaan af

Redactie KW

“Na de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteiten, stond niets de transactie nog in de weg”, klinkt het.

Roularta heeft de verkoop van de participatie van 50 procent in Medialaan aan De Persgroep afgerond. Dat meldt het Roeselaarse mediabedrijf donderdag voorbeurs.

Roularta verkocht begin oktober de helft van het bedrijf boven onder meer de zenders vtm en Qmusic, zodat De Persgroep voortaan Medialaan volledig in handen heeft. Het andere luik van de deal, de verkoop van de 50 procent-participatie in Mediafin (De Tijd, L’Echo) door De Persgroep aan Roularta, dient nog door de Belgische Mededingingsautoriteiten goedgekeurd te worden.

“De verkoop van Medialaan aan onze partner De Persgroep zorgt ervoor dat we over de nodige middelen beschikken om onze digitale en multichannel strategie verder vorm te geven”, zegt CEO Xavier Bouckaert in het persbericht.

Roularta ging alleszins al aan de slag in overnameland: midden januari meldde de uitgever de overname van de vrouwenbladen van Sanoma. Het gaat om titels als Libelle, Flair en Feeling. Omgekeerd verkoopt Roularta het bouwblad ‘Ik ga bouwen’ aan Sanoma. De deal gaat gepaard met een herstructurering bij Sanoma.

(BELGA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier