REO Veiling Roeselare lanceert Fine Fleur-label

© REO-directeur Paul Demyttenaere, producenten Dirk Declercq en Francky Bouckaert en productmanager Martine Ingels. (Foto PVH)
Redactie KW

De REO Veiling in Roeselare lanceerde vanochtend het Fine Fleur-label. Het moet een nieuw kwaliteitsmerk van de veiling worden.

REO Veiling draagt kwaliteit en duurzame productie hoog in het vaandel. “De consument gaat voor gezonde en smaakvolle producten en de producent wil zijn kwaliteitsvol product met respect in de markt zetten”, legt directeur Paul Demyttenaere uit. “We lanceerden eerder al Flandria en willen onze bestaande REO-merken verder uitbreiden. Daarin kadert Fine Fleur.”

Het nieuwe kwaliteitslabel staat voor een authentiek product dat door producenten met doorgedreven vakkennis en in een hoogtechnologische omgeving wordt geteeld. “Met Fine Fleur willen we kraakverse producten in de markt plaatsen”, klinkt het. “Serresla die om 6 uur ‘s ochtends wordt geoogst moet tegen 11 uur bij de koper zijn, die het product nog de dag zelf in de rekken kan leggen.”

Fine Fleur mikt op seizoensgebonden producten. “Op 14 maart werd de eerste krulandijvie onder het Fine Fleur-label verkocht en vandaag ging de eerste serresla onder de hamer.” Half mei volgt nog prei, eind juni grondtomaten en begin september grondwitloof.

Fine Fleur zal in de winkel duidelijk zichtbaar zijn met een eigen logo én met de afbeelding van een van de producenten op de kisten. “Zo verhogen we de betrokkenheid en weet de consument ook wie de mensen achter hun groenten zijn.”

(PVH)

Lees hierover meer in Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Roeselare.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier